ett tag sen!

Nu kör vi!

Jag har försökt skritta i över en timme om gången i backar osv med viktor, som för övrigt börjar se riktigt stilig ut!
Provloppet gjorde sitt till och mjölksyran var hög och trög men Mr.Massör tog reda på slaggprodukterna och viktor fick stående ovasioner för sin prestation.
Nu blir det inget provlopp förens till hösten och ev kval!

För dagen är det lätta jogging pass och långa segdragna backar som står på schemat mycke rakt ut i skogen och lyfta ben och ev lite hinder övningar samt dressyr i mini doser för att få fart på muskler och grundkondis!

Jag är peppad till max!! För Viktors skull :D det här året är vårat år!

Han har blivit en gentleman trevlig och hanterbar på alla sätt, jag känner en sorts märkbar ömsesidig förståelse mellan oss som växer, antagligen har ja varit så rädd och tankspridd att jag missat min hästs sätt att prata med mig!

Men Im back! Och nu är jag där jag ska vara, inget som oroar mig alls längre :D Jag njuter av ensamtid med Viktor i skogen och jag vet att han aldrig är dum, bara lat och lite egen ;)..


ja well jag känner att allt nystas upp och kommer ut i ljuset vilket är underbart..

Älskade lilla plutt häst!.. :D

Så nu vet ni!

(han sprang provloppet på 1,26,4) Vi tippade på 35 tid ;).. Och kämpade till slutet, han är en häst som kan springa tills han dör om han får!..
Därför måste kondisen upp Mycke Mycke mer innan nästa gång så han har orken att slåss om täten ;)..



KRAAAAAAM!

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Ut och skritta lääänge så blir han mentalt stark och får hållbara ben:)Härligt att ni är på G nu!



sv: Tack! Han är bra härlig lille Royal och har skött sig så fint!:)

2012-05-20 @ 23:11:18
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0