vad tusan blirre?

Ena dagen -5 andra dagen +10.. käre gärd!..
Inte så konstigt man är alldeles förstörd...

För någon dag sen uppdagades ett litet bekymmer, jag fann så mycke spill hö i viktors box och drog ner på hö givan, det är ju ingen ide att analysera vårt hö eftersom det kommer från 4 olika vallar och ingen av oss minns vilket som är vart i dagens läge tyvärr, det va mer eller mindre skit brottom att få in de bara när de höll sig soligt några dagar i sommras.
Så därför går ja lite på magkänsla iaf när de kommer till mängden, Vissa balar är jätte tunna och fina och dom luktar fortf ny slaget nästan *mmmm* Andra är grova och stråiga.. när ja får ner en fin bal ger ja lite mer, och en grov bal mindre.
Men som sagt Viktor har bökat runt en massa och inte ätit upp vilket har resulterat i en ganska så förstörd matte som sniffar på varenda ball - imellan- på ovansidan- och undersidan innan de kan slängas ut till djuren.
Nu har ja dock insett att min panik är helt otroligt löjlig det fanns ett simpelt svar. (Doim som följt oss en stund vet ju att jag har super svårt att få Viktor i bra hull) tillbaka till ämnet.... >
 
Dom är ute lite längre nu... MEN Intrigerna tätnar.. Nu har Larossi, Candy och Kungen bökat runt i sina hö högar också, samt att alla utom min totto skiter i höet ute.
Viktor går friskt dit och ställer sig som en lydig häst och tuggar förnöjt medans Larossi studsar iväg längst ner i hagen där han fördriver sina dagar.
Kanske har våra hästar tagit en paus i sitt förhållande eller så är de något som spökar.
Tiden för utvisa, så länge som vi inte märker något underligt med våra djur så är det ju inget att oroa sig för.

Imorgon ska ja ut och rida mig en sväng faktiskt, har blivit dåligt med det.. *suck*
Men men igår va det ju tandläkar besök och idag skulle ja fylla på spån och greja med tunnor osv osv!.. :)

Nej nu ska ja snart sova! Nattis

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Jobbigt med höet:(



sv: Det jobbiga är ju att det är en person jag tyckt mycket om och haft respekt för och det gör saken mycket jobbigare. Hade det varit en idiot så hade jag inte brytt mig så värst om det.

2012-01-17 @ 20:41:42
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0