spådde snö utav himlens färg imorse

och det blev snö.. blandat med regn *suck*

Stack ut på en liten skritt runda i mörkret tillsammans med Linda och Larossi som förövrigt nu är inriden :D haha :) hon är så liten å söt lilltösen.

Viktor var som en räddhare idag, allt var läskigt och dessutom gick vi först vilket kan skrämma slag på stora herren något så otroligt, men de är vettig träning för han ;) Dock är han lite rolig när han är så där på tårna kan inte göra så mycke annat än att skratta åt honom när ja nästan dippar hälarna i backen på grund av ett träd lr något i den stilen.

Ska ge mig ut imorron med när ja slutat jobba tänkte ja. Så vi kommer igång igen lite bättre nu har han ju vilat från förra veckans rivtrav galopp vända, ena rakan galoppade vi super duper fort, andra blev en jävla snabb tävlings trav :) Men det är ju inte meningen att han ska gå hårt alls jämt nu med tanke på att backen är isig och stenhård.
Men en eller två dagar i veckan måste ja ut och köra skiten ur han för att behålla lugnet i stallet ;)..
Sadeln är en dröm att rida i dessutom, Viktors steg är fjäderlätta och han har fått ett riktigt svung..

Har inte hunnit träna något mer markarbete dock, pga att det är kolsvart när ja är ute och dessutom så fick viktor Vila i helgen :) Men på lördag ska ja nog försöka sticka ut och trava en raka sen sticka ner bakom byggdegården och rida i sommarhagen lite se om vi lyckas med något utan att han får fnatt och försöker springa hem... :)

Hans nya bett är en succé och allt känns bättre och bättre, och det finns inget som gör mig så lycklig som att titta på honom och faktiskt inse utan självkritiska ögon att hans revben är gömda under ett tunt lager späck..
det rullar på frammåt vilket är meningen :)

Nu när jag i princip har alla korten på bordet väljer jag att använda allt jag lärt mig senaste året till att ge Viktor en rivstart :) Nu jävlar annamma ska vi komma ur den här onda cirkeln! :)


Snart ett minne blott.  <3 all kärlek till dig min lilla surmört!


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0