Nu kan jag äntligen konstatera..

Att det inte finns ett endaste märke kvar efter Viktors vurpa i september. :)
Jag kan också konstatera att han gör mig hel tokig den där hästen ;)

Vädret är SKIT det är is med vatten över och jag halkar värre än något, så nån ridning blir det inte idag..
I söndags åkte ja ut och tog mig en tur uppe i skogen och slängde med Cessi så hon fick springa av sig ordentligt också :D huuu så roligt lilla snörpan är så duktig!!
Viktor tyckte väl hon va lite knasig den där lilltanten med lysgul väst på sig när hon fort som en idiot över vägen :D

Men i slutändan höll hon sig brevid viktor och vi joggade två vändor på skogsbilsvägen innan vi styrde hovar och tassar tillbaka mot stallet.

Jag är så less på vädret, det kan ju antingen få snöa eller bli sommar, de här eviga pissandet gör ju ingen glad direkt. Konstant pissblöta hästar och isgator vart man än är på väg :( Lessamt.. men men what to do!
Det är väl ingen som kan styra över vädret ändå ... Nu blåser det upp till storm f.ö också just för att göra en ännu grinigare.

Jag vill ut och rida och mockla omkring i skogen :) Fått ett tips om hur jag kan göra för att få fokus på min lilla herre när vi ska jobba ryggen.
Först ska vi dra ut på rakan och SPRIIINGA oss varma i kläderna, sen ska vi rida ner till "hagen" och köra ett litet dressyr/markarbete pass..
Hon som har shoppen här tipsa mig om det pga att det är vad som krävs på hennes varmblod. Så varför inte?
Viktor behöver säkerligen en rejäl genomkörare och bli ordentligt varm och lite urladdad innan jag börjar kräva allt för mycke av honom.. :)

Jag hade sett fram emot snön, skulle träna intervall i djupsnö vs. fastmark men nu ser det ut som att jag skulle hinna vinna 30 miljoner på lotto innan de kommer nån snö för att stanna, dessutom blir de ju så förbannat mörkt ute när de är sånt här väder..

Nej då inte alls bitter över vädergudarnas påhitt.!
Nog om det nu.


Ska i ärlighetens namn bli bättre med den där s.k kameran men ja glömmer den hela tiden och det är kolsvart där ute när ja är där jämt så det blir liksom inget med det.


Kram

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Det här vädret suger verkligen:(

2012-01-03 @ 20:40:35
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Bonnie

sv: Jag är lika jäkla vädernegativ själv just nu, simmar mest omkring i antingen lera eller fryst knöggel:( Dessutom så gör ju hästarna illa sig ännu mera i leran än de gör i vanliga fall... suck!

2012-01-04 @ 21:07:28
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0