Tog en liten tur

På viktor igår :).. Gick som på dans, skrittade länge och öka och höll igen på farten så han skulle bli lite varm i kroppen och få med huvudet, han känns lite som en valp ibland..
Det jobbigaste jag vet är näg jag tappar fokus på ridningen och tankarna skenar iväg på annat.

Joggade en vända enbart sen skrittade jag av honom och begav mig tillbaka till stallet.. Innan ja stack iväg så lämnade ja lilla cesan hos svärisarna eftersom de va 17 grader och ja ville inte ha henne i bilen.
Men när vi kom skrittandes från skogen så kom en liten söt fluff och mötte mig och viggen.. Tur att man har en tålmodig häst!..

Imorgon ska jag hinna me en jäkla massa ska upp på marten och köpa fårskinn, sen ska jag jobba och sist men inte minst ut och rida en vända eller två igen MED FOKUS! jag vill känna igenom hela hästen från ryggen.. Jag vet hur hans skritt är och hans trav. Så länge jag hänger med i stegen och är med viktor och ingen annanstans så funkar det toppen..
Så all fokus på honom i morron när vi sticker iväg.. Fårskinnet ska ja dessutom lägga under sadeln för att få lite luft emellan och dessutom sy till en rumpvärmare :D.. *nöjd*

Köpte dessutom ett bett idag som jag ska prova imorgon *spännandeeee* får se om jag får "kontakt" eller om de är rena rappakaljan.. :P de ligger iaf i hallen och väntar på mig!
Jo för tusan, ska ner i källaren och hämta med mig min gamla sadel, insåg igår att min hoppsadel är aningens för svängd :(.. BAJS..
Hoppas på att fårskinner ska ja hjälpa till jag har fått tag i en ny hoppsadel billigt som e rakare och för manken..

Det är aldrig en lugn stund.. men det är samtidigt spännande

BTW. Bissen gick in som 4.a på travet.. bra jobbat! :)

Nu ska ja kolla lite på tv.. ska försöka få med mig kameran i morron ;)..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0