Regn :D

Oj sp glad ja blev när ja insåg att de regnar idag!..
ska peta i mig några panodil nu så jag orkar inta horisontal läge i soffan och glo ut genom fönstret.
Just nu saknar jag en riktigt bra fantasy bok i mina händer så jag kunde få ur mig lite själslig fantasi haha :)

Senast så läste ja Svart Eld som en svensk författarinna skrivit :) Svin bra bok!
Kanske ska se om hon skrivit något mer.. eftersom de va nog 3-4-5 år sen ja läste en hel bok senaste, förutom Alkemisten.. :)


Svart Eld

Christina Brönnestam debuterar i romanform med Svart eld, berättelsen om pojken Jarga, ensam, envis och olycklig. Han är smedslärling åt sin avskydde fosterfar Sahrne. Men båda är flyktingar i främmande land och trots ömsesidig animositet har de bara varandra att hålla sig till. Jarga har en dröm om att han är något annat än den fattige flyktingen, att han är av ädel härkomst och att han en dag ska få återförenas med sin familj, sin riktige far.

Men det här är ingen sentimental berättelse. Jarga är en irriterande person, som bemöter sin omgivning med förakt och vrede. Ändå vinner han läsarens sympati. Jarga är komplicerad. Han är ond med också god. Ett försök att bryta upp ifrån fosterfadern för att hitta ett bättre liv, slutar i katastrof. I stället för att färdas mot friheten befinner sig Jarga plötsligt på flykt både från sitt förflutna och från det främmande mörker som lurar inom honom, ett mörker som hotar att förgöra både honom och de människor han kommer nära. Samtidigt hotar en konflikt mellan tre länder att bryta ut i öppet krig. Riddaren Erlo, kungens unge gunstling, ser en möjlighet att lösa konflikten som både skulle säkra freden och göra honom själv till hjälte. Men hans framgångar väcker inte bara beundran hos omgivningen, och vad är han egentligen ute efter? Erlo och Jarga blir båda indragna i ett spel där svartsjuka, avund och maktbegär tycks ha huvudrollen.


Min Absoluta favorit bok genom tiderna!

Alkemisten


"Alkemisten" är den magiska historien om Santiago, en andalusisk herdepojke som följer sin dröm om att finna en av världens dyrbaraste skatter. Från sitt hem i Spanien reser han till marknaderna i Tanger och genom Egyptens öken till ett livsavgörande möte med alkemisten. Historien om de skatter som Santiago finner på sin väg lär oss den viktigaste av alla visdomar: att lyssna till sitt hjärta, att förstå tecknen på livets väg och framför allt att följa sina drömmar.

"Alkemisten" är en av vår tids mest sålda böcker. Den har översatts till 58 olika språk och utgivits i 156 länder.


På Adlibris.com kostar den 39:- en liten pocket bok med ett stort innandöme! Magisk.. Älskar den



Ännu ett inlägg fri från totto men ja, det händer inte så mycke där just nu så jag får ju försöka att spinna vidare om andra passioner i livet under tiden  ;)..
Känns att jag haft uppehålla för mycke från att försöka knäcka några intressanta nötter, så det får bli såhär :D

Nu ska ja gå till bokhyllan och kolla om jag har någon bra bok som jag kan fängsla mig i några timmar.. ;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0