Min bästa vän!

Idag när jag kom ut till stallet så kom linda och magnus gåendes med Viggen och Larossi :) Snälla dom är och hämtade in tokstollen åt mig!
Satt i bagage luckan och tryckte in sallad i munnen och svalde som en galning för att bli klar så fort som möjligt!
Måste sett ganska komiskt ut haha! (Cessi fick lite hon också såklart)..
Viggens ben såg betydligt mycke finare ut och såret ser helt okej ut också! *puh* Mina fina klantiga häst!

Jag tänker ofta för mycke, jag liksom analyserar en hel del och går igenom senarion i skallen ungefär som Cesar förklarade i ett avsnitt av "dog whisperer" -Du skriver manuset i huvudet redan på vägen ut" Jo det gör jag nog, men jag ska försöka att bättra mig!

Idag tog jag allt som de var, när ja skulle upp stog han blixt stilla, wow jag blir så otroligt tacksam för att jag tagit det lungt med honom sen han kom. Dom där stress tendenserna som han SKULLE ha haft kommer inte fram någonstans.
till en bröjan höll alltid Linda eller Magnus i honom, ett tag försökte jag sitta upp inne i stallet och sen knäppa loss honom men en dag så blev han lite snurrig och trampade runt en hel del och gick på en järn grej som ligger på golvet. Efter det så bestämde ja mig för att lyckas sitta upp ute själv. Till en början snurrade han runt mig ett par varv och nu senaste gångerna så har han stått helt stilla :D.. Wiee!


Jag ser en glad, tokig och väldigt klantig varelse! Gnistan infinner sig!!

Slängde oss iväg på Viggen, Candy o Linda samt Magnus med Larossi :) Det va ett tag sen vi var ute alla tre!..
(Flying står gipsad och ska vila i boxen 4 dagar, inget allvarligt utan en hovböld som sitter lite tråkigt till under hoven)
Det va så himla mysigt, men jag skrittade bara med en vända sen travade dom andra, testade en liten bit men min lilla sötnöt har ju ingen sko på h.f så han ömmar rätt mycke och då blir de ju fel belastning på benet han gjort sig illa. Så jag avbröt och skritta till stallet :D
Tvättade såret, spraya på blå spray och kleta på en ny omgång med Ice gel!..

Imorgon ska ja städa lite här hemma, sen ska ja ut till älsklingen och klappa om honom! :D

Dessutom när ja nu städar kanske ja hittar min kamera igen...

ÅÅÅÅÅHHH glömde nästan berätta om idag på jobbet!
Va iväg på städ + fönsterputs, vi va klara med allt förutom altanen som självklart va inglasad.
Drog ihop ena kortsidan och hängde mig ut och skulle ta utsidan, när ja ska tillbaka inser jag att ja står öga mot 8 ögon med sveriges största kors spindel!.. Den va lika stor som ett Ko öga och ja skojjar verkligen inte!
Jag som har sån sjuk fobi för sånna kryp skrek inombords studsa iväg satte mig på golvet och försökte hålla inne tårarna! Lotta som ja jobba me skratta så hon höll på att DÖ! :P
Iaf så ska ni få se kort om ja hittar sladden till mobilen!

Nu går ja och myser med min underbara sambo! :D

Najt najt

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Känner igen snurrandet... Vi snurrar fortfarsnde här:P

2011-09-23 @ 22:25:13
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: fridan

uuuurk, men du klarade alltså ändå fota spindeln? :O jag hade aldrig vågat gå tillbaka och göra det, hjaha. uuusch :D



sv: jo mern det är ju så! en bra kille ska acceptera din hobby och din livsstil :)

2011-09-24 @ 07:51:31
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0