FRAMSTEG!

Helt otroligt, idag när ja kom ut till stallet skotta ja skit först som vanligt, slängde iordning kvällsmat samt viktors frukost. La in hö och fyllde nytt vatten hos Larossi och viktor.. Sen tog ja grimmskaftet och tog med mig viktor ut.

Knalla bort i snigelfart till stallgången och borstade lite snabbt, bytte aldrig om till ridkläder utan tog mjukisarna och gympadojjorna haha!.. *lat*
Tog på viktor sadel och träns, slängde på halsförlängaren och hjälmen till mig själv, satte spöt i sadeln och drog ut sigbyglarna... knäppte loss grimman och viktor stod blixtstilla!..

Tänkte jaha ja men då testar ja att studsa upp här inne idag då, sagt och gjort.. Hästen stod helt stilla medans ja pillade omrking uppe på ryggen hans!.. :D när ja smackade knallade han iväg i lugn och fin skritt :D Underbara fina varelse!
Det känns som ett litet framsteg återigen! Bitarna faller på plats och vi lär känna varann, jag litar mer och mer på min fina totto och jag hoppas han känner samma sak.
Sen till det otroliga, vi skrittade skogsbilsvägen en vända på LÅÅÅNGA tyglar, höll längst ut med en hand hela tiden, behövde inte lägga på spöt en enda gång och han bara lunka fram fint och lugnt!

Vad sker :D jag är helt överlycklig... :) Fina fina fina viktor!!!!

Benet var f.ö inte svullet idag och lite värme kvar i kotan enbart! smörjde in med Ice gelen innan jag natta dom och spraya på lite blå spray på såret efter tvätt. :)

Dessutom har jag nu fått tag i en transport inför tisdagen eftersom statoil har slutat hyra ut sitt och skickat bort de... idioter, "det gick inte runt" Neej, men kostar de 800:- och ni bara hyr ut de till hästar så blir de ju lätt så.

Men men min hovslagare har ett som han hyr ut och de får ja hyra nu Härligt! Den mannen är snäll! :D
Hiss till Hovslagar Lasse igen! ;)

Nu ska ja krypa ihop i soffan och gotta mig lite, imorgon ska ja ut till Sandra och dricka kaffe och skvallra en massa skit ;).. Mys faktor på hög nivå!

Självklart ut och skritta min underbara häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0