Ut och skritta.

Jag har så jäkla ont i munnen, visdomständer och tandkött som blivit inflamerat BLÄÄÄÄ!!!!
MEn jag ska trotsa allt sånt skit och bege mig till stallet om en stund, tanka på mobilen först och ringa Damen och höra om hon fått barnpass.

Lycka är att kunna studsa upp i sadeln efter en veckas oroligheter, mardrömmar och rent apatiskt phsyke i slutändan.
Men idag så jäklar annamma! :) Nu ska jag ut och skritta en sådär 20 min på gräs och känna igenom honom lite, misstänker lite stelhet och piggelinfasoner men de är det värt! Fina lilla totto!..

Ska försöka få med mig kameran men det är pissväder!.. så vi får se hur det blir

Kommentarer
Postat av: Ingela

sv: haha, jag håller med dig! Lätt bästa hästrasen! Jag har aldrig varit med om maken till lättlärd, arbetsvillig och människosocial häst som lille muppis<3. På tal om atombomb... När vi haft Sonic i ca 2 månader red vi ut tre tjejer. Jag, en tjej som haft sin ponny i 7 år och en som haft sin i ca 6 månader. Vi mötte en traktor med två släp med betor, på en smal väg och en brant ner till åkern bredvid. De skickar fram mig och Sonic att möta ekipaget och nu, tänkte jag, hoppar han väl ur skinnet! Han klippte lite med öronen, traktorn körde förbi och sen var det bra med det. Mattes älskling!



Jag har ingen aning om hur han lyckades springa in i billuckan, den stod ju dessutom inte mitt på gården utan intill en byggnad...



Den gubben har rätt, vilket jag märkte när Sonic fick massage första gången. När hon kom åt hans triggerpunkter försökte han krypa upp på väggen (såg kul ut men jag tyckte så synd om honom) så ont han hade, men han var aldrig elak när jag red eller handskades med honom. Enda gången var när jag la på sadeln, men inget när jag spände sadelgjorden. Helt otroligt att kunna vara så snäll när han ändå hade så ont... Jag fick så dåligt samvete när jag såg det, sadeln är bytt nu också. Och han får regelbunden massage. Massören sa också att han har väldigt hög smärttröskel.

Men visst har du rätt, jag hade en diskussion med en arbetskamrat om galoppörer och travare. Han tyckte det var onaturligt med snabb trav, galopp var ju bättre. Då ställde jag frågan: Hur kan du då förklara att en galoppör springer i snitt 10-15 lopp innan den är så skadad att den inte kan fortsätta och blir pensionär vid 8 medan en varmblodstravare springer till den är 12, kallbloden till de är 16 och ca 200 lopp utan att bli skadade först när de blir äldre?

Det kunde han inte förklara.

2011-10-06 @ 12:54:08
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0