Så himla tråkigt..

Att vara liggandes igen :/.. Förbannade jävla feber fy fan för dig!..
Känner mig allmänt dret dålig.. hade nog 39 o nått igår och idag känns det lite lättare men det kan ju bero på att ja öppnat balkongdörren och dragit igång fläkten.. hahah!..

Tagit ett beslut! Ska bli spännande och se när det infaller bara!..

I söndags trotsade jag feber och allt annat och gav mig ut med totto, vi travade! :D en slags euforisk upplevelse för mig eftersom jag inte varit ute och travat på ehh... eh.. kanske 1½månad nu :)

En jämn fin trav med mycke tryck bakifrån.. ooooh va ja längtar tills vi är helt färdiga med skritt träningen och kan ge oss ut och jogga massa!..

Men jag har fortf. tre- fyre veckor av skritt med halsförlängare och volter och bommar kvar innan vi går vidare!
En dag i taget är det mest nu, och mycke pga att jag inte kan linda bak benen på honom heller.

Jag hoppas att överbenet stannar inaktivt och vilande.. varit orolig över att det skulle få för sig att vakna igen nu efter skenturen men ja känner och klämmer varje dag, trots grinigheten hos min totto.

Han är nog mest grinig över att han äter mycke och står mycke, som travare behöver han äta mycke och röra sig mycke men pga div händelser har det ju varit lungt på den fronten.

Innan olyckan så hade han ju fått en smäll på ena framkotan och var svullen, inte halt men svullen och  skulle röras 20 min om dagen i skritt. Sen skulle vi ju bara skritta en vecka efter helsingborg.. sen hände ju skenturen som gjort att vi bara skrittar fortf....

Så jag fick som ja ville! hahahahaha!!... Mycke skritt ;)..
Fick ärligt talat lite träningsverk av söndagens tur, mest för att jag inte gjort så mycke själv heller.


Uhh och inga bilder har jag att bjuda på heller :/.. Sorry kameran får fötter hela tiden och jag orkar inte leta efter den, plus att de blir mörkt så tidigt nu så det är nästan ingen idé att ha med den om det inte är lördag :)..

Massagen med arnikagelen verkar funka superb iaf! Han tuggar och gäspar och fiser, ibland bajsar men det kan ja inte avgöra om det är skönt eller för att han alltid bajsar 15 ggr på gången... knas häst.

Hummöret är på topp och han är helvild i dagsläget iaf, sprättig och blåsig.. :D misstänker att han känner sig fin i formen för dagen vilket känns himla roligt!


Nej nu ska ja inta framstupa horisontal läge återigen :D

Bye

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Krya på dig! Har fuderat lite över om inte bubbelplast inpackning skulle vara en bra affärside när det gäller klantiga travare och fullblod....;)



Sv: Tack!:D Utvecklingsbilder är guldvärda!

2011-10-18 @ 12:44:52
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0