Hissar Lasse! återigen

Han lyckades sko viktor trots ömma bakben.. :)
Kunde inte låta bli heller så ja sprang lite med honom brevid mig för att få höra om rytmen i stegen ändrats, det lät jämt och fint :D..
Nu längtar jag bara upp på ryggen och få prova några meter trav på raksträckan!.. :D
Skruva i brodden innan och se vad som händer!

Men innan ja ger mig ut och joggar min fina kille ska vi skritta dressyr, arbeta med ryggen, massage med arnika och långa tyglar ute i skogen sk. "unghäst" ridning.. :)

Musklerna börjar synas mer i ryggen och han börjar bli piggare "hoppigare".. :)
De gör mig inte så mycke, men det är en försmak på vad som komma skall..
jag misstänker att viktor är lite av ett nerv vrak när han är i toppform.

Strax ska jag byta ut sporten mot grov eller lucern.. Havre ska ja koka ihop med kli:n osv.. det blir en hel del justeringar inför vinterträning :)

Vi kommer börja från grunden, allt från grunden :)
Det känns positivt från den här synvinkeln och vi kommer nog in på rätt spår inom en "snar" framtid!


Det absolut viktigaste är att han mår bra hela tiden och får den tid HAN behöver för att hänga med, både i träning och vila! =)

Hjälpmedel som ska inköpas : Puls klocka med data funktioner + gps
Tidtagar ur
och en dagbok enbart för träning, fodring, hovslagare osv allt som justeras ska anteknas ordenligt!
Nu menar jag allvar, nu har vi haft smekmånad och allting, nu ska det bli bättring från lata mattes håll :)
Inte för att prinsen lider av mycke vila och luffa runt i hagen, men vi har ett syfte och hur de än går framöver ska allting vara tipp topp!



Viktors nya fleecetäcke


Såhär såg Lindas speedcart ut efter dikes dykningen
(Bilden lånad från http://www.arjangstravet.se/?p=2577  )



Nu ska ja natta mig själv imorgon blire tidigt upp och ut till stallet, ev ut och skritta lite i nya skorna sen iväg till karlstad till Pappa! :)
Najti najt

Kommentarer
Postat av: Ingela

sv: Försöker hålla mig på jorden men ibland känns det extra skönt att trycka till nån som tror de kan och är snorkiga över det...



Trampa i klaveret har jag väl gjort min beskärda del av haha!



Fint fleecetäcke!

2011-10-15 @ 16:00:03
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/
Postat av: Camilla Persson

Sv: Roligt att du hittade till min blogg. Hoppas du gillade den :)



Ursprungsskadan på Tosca var att hon krossat en del av skenbenet pga kraftigt slag (vet inte vad hon gjort). Krosskadan läkte fint men det utvecklades tyvärr ett väldigt aggressivt överben som växte/ växer in i gaffelbandet och senorna och ställer till med problem.



Veterinärerna har inte helt lyckats stoppa överbenet så nu går vi bara och "väntar" på att det ska stanna och bli inaktivt och sen överlägga med kirurg om det behövs operation eller inte.



Så ligger det tyvärr till med min lilla häst :( Inger roligt men vi försöker ta en dag i taget.

2011-10-15 @ 21:16:28
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Camilla Persson

Sv: Tack tack! Håller tummarna för din pålle med :)

2011-10-16 @ 22:15:25
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0