Bockar av Bocka!

Idag fick ja för första gången ett litet bocksprång med TurboViktorn! ;).. Och en liten galopp dessutom *,mihihi*
Så nu är jag nöjd, och jag hann med stallet innan kl 18 idag helt otroligt! :D

Red först en sväng i "hagen" våran "ridbana" men han va INTE inställd på tråkiga halter eller att försöka böja sig i hörnen, så jag gav upp och stack ut i skogen i stället, tog två vändor på skogsbilsvägen varav en i galopp :D:D:D *lycklig matte*

Sen masserade ja hela ryggen och han stod o gäspa och tugga nöjt, sen körde ja på och vborsta min fluffiga häst några vändor, kliade lite i pannan och mysade, gick igenom och kände i alla benen, smörjde in karleder i olja och pyssla reent sådär som man gör på kvällen :)

Kokade upp vatten och dolade, sen knata vi bort till stallet och så tog ja in lillfröken och gav kvällsmaten och klappade surgubben på rumpan och skynda mig ut innan han orka få in en träff på mig ;)..

Nu sitter ja hemma super nöjd med att ha hunnit med allting och nu kan ta kvällen! :D

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Härligt med glaaad pålle!



sv: Jag tycker ni ska prova på distans även om han blir starthäst, tror ni skulle tycka det vra skitkul båda två:)

2011-11-23 @ 22:07:54
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0