Att faktiskt inse saker.

Jag ska börja försöka bli mer GÖR- tänk inte!
för jag spelar in filmer innan något ens hunnit inträffa och det är ju bajs rent ut sakt, men jag är väl mer lagt åt "hjälp" hållet än andra ;)..
Här hemma har ja applicerat det fint med att starta tvättmaskinen när jag kommer hem, bädda sängen och pyssla med lite annat DIREKT innan ja hamnar i soffan!
Nu ska jag bara få med mig det utanför dörren också ;)..

Idag blir det ingen ridtur i mörkret, utan jag ska skotta bajs sen fylla på spån och massera och smörja ben sen blir det att natta hela gården och åka till en vänninan på kaffe och skvaller :)

Jag känner längtan efter snö! Jag vill ut och snö pulsa med viktor och träna mer på bärigheten och avslutningsvis vill jag få honom att galoppera lite mer.

Mycke har hänt sen olyckan! damdam daaaam "den hemska dagen i diket" haha.. Mitt tänk har gått från "snart så snart så" till "mja möjligtvis om vi är redo".. Nu jobbar jag mycke på att sitta och unghäst rida i skogen så han får jobba i lång låg form och se vart han sätter fötterna, markarbete har viu lyckats få in på schemat och som sagt ridit en lektion för en tjej i stallet mest för skojs skull men också för att det är svårt för en annan och få ordning på allting när man sitter uppepå!

Jag är så tacksam för all hjälp jag får och jag lär mig mycke hela tiden :) Jag känner inga konstigheter med att be om hjälp alls, jag menar allt jag gör är ju för Viktors skull och jag vill att han ska hja de så bra som möjligt.

Sen är det himla skoj och göra lite allt möjligt, har tillochmed tänkt mig att ge mig på lite hoppning nån gång :P Trots min rädsla för små stockar i skogen som dom faktiskt kan kliva över i nån slagt släng trav ;)..


Det är så roligt att ha häst! Det är min hobby och en stor del av mitt liv. Det har tagit lååång tid att lära känna herren och vi håller fortfarande på men de går frammåt :)
Vi fungerar riktigt bra ihop och nu tvekar jag aldrig på något! :)

Det är en växande process och jag är stolt och lycklig som får ta del utav det här!


På lördag ska jag till karlstad och inhandla ett stycke vintertäcke ;).. Wiee äntligen :D haha och ev. vintervantar och annat "nödvändigt"
Sen ville min älskade Sambo ge sig upp i sadeln igen nu ;).. Senast va väl i mars några veckor efter att viktor kom :D så det ska bli spännande hih!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Välkommen tillbaka;)



sv: Tack:) Ska ni byta inriktning så börja med distans!;)

2011-11-22 @ 21:25:12
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0