Ridturen!!

Idag va Viktor på tårna minst sagt.. haha.. han har nog aldrig knölat så med mig på stallgången som idag.. Sen när jag tog in han i flyings box lugna han ner sig och det gick att sadla och tränsa i lugn och ro.

Men han ville gärna inte stå still, kanske för att luften susar av knott lr så var de lite överenergi som spelade in. Vi tog oss iväg med ett missöde, Cessi rymde efter och ställde sig och kollade på oss, ville me då söta vovven, men syrran fick henne att springa tillbaka till henne och vi kunde fortsätta.

Sen kom vi upp på träningsvägen och tog första repan, när vi kom ner till vägen som går en bit bort så fanns där en vit stooor skylt, som skrämde livet ur Viggen såklart, han gjorde en westen sväng på stället och ja "hang loose" i luften tappade en stigbygel men satt liksom kvar.. Han börja trava tillbaka i full kareta och jag fånga upp stigbygeln och körde en vända istället =) Sen va de lungt.. men herregärd va pigg och mycke häst jag hade idag!.. :D

Så himla kul att få känna på hästen som finns där inne bakom den där apatiska, trötta magra varselsen.. Nu blommar han ut och fort går det, han har fått mycke mer energi och lagt ut massor på bara två veckor!..
Han verkar trivas med det mesta men de kändes att han tyckte det va as skojj och komma ut och träna igen :D Fina hästen du är mitt <3!!..

Lillasyster tog lite kort, ska slänga upp något här om dom blev bra :D.. Rymlingen cessi är nog med på något.. För JAA när hon hörde oss komma igen så rymde hon återigen och ville komma till "mammsen".. :P Bushund.. någon som vill ha? hon e billig just nu :P..


Fina hästen!.. Ska försöka ta en bild från sidan i morgon :D..

Nu ska ja duscha sen studsa mig i säng typ.. helt körd i skallen och börjar ju osm sagt 7 i morron bitti!..
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: fridan

ska verkligen bli kul att fortsätta följa utvecklingen :) härligt att han blommar ut ju! :D

2011-05-26 @ 22:00:42
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0