Liten ridtur i skogen..

Ställde mig och borstade snuttpojken ordentligt idag, men blev självklart skeptiskt över alla kala områden igen :/..
Nu tappar han dessutom över ögonen också :P han kommer se sjukt roligt ut om de här fortsätter men samtidigt är ja lite orolig eftersom flugorna och myggen är väldigt giftiga och aggresiva nu på försommaren :(..Vill inte att han ska bli uppäten. Hoppas pälsen kommer tillbaka

Sen la ja på sadeln utan att han blinka :D FRAMSTEG, annars brukar han flytta sig. Sen , trixade ihop tränset igen efter promenaden igår, och skippade halsförlängaren.. får vänta me den tills skavet från martingalen försvunnigt så jag inte gör det värre.

Men han tog bettet som ur handen på mig och sänkte huvudet så ja fick i öronen, sen stod vi och myste lite och ja pilla i luggen på honom. (den känslan av lugn och samspel är helt fantastisk.. :) Sen slängde ja på alla skydd runt om.. :P haha Genomtramps skydd, boots och senskydd.. Sen bar det av.

Han stod stilla utanför och väntade på att alla kom med sen knata vi oss upp i skogen. Eftersom jag inte tog halsförlängaren fick jag jobba med händerna istället ;).. Han sökte sig neråt men har ingen styrka att hålla sig där, men gjorde ett bra jobb ändå och vart svettig.

Travade lite men skrittade mest sen gick vi tillbaka.. alldeles lagom, Vill ju som sagt inte påfresta mer än nödvändigt fram tills att jag får honom rätt i kroppen!.. :)

Sen borsta ja och spraya på flug medel sen gick vi till hagen, så fort ja släppte gick han o rulla SOM VANLIGT..
:P synd när han ser så fin ut precis innan jag släpper ut han haha!...


Ja glömde ju kameran såklart idag, stack direkt ja vakna.. =)


Hoppas ni har haft en bra förmiddag :D..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0