Lite sliten, lite trött.. totalt opepp..


Im to sexy for my car... :P.. HAHA herrejisses va han ser rolig ut.

Va iväg och spruta i honom maskmedlet förut och bar in fodersäckar.. Så nu kan ja ta de lungt ett tag igen.
Imorgon SKA jag ut med viggen på en lugn tur, troligtvis 30 min med halsförlängare, lr så skiter ja i det och bara styr ut honom i skogen.. :)..
Men rida ska ja och skojj ska det bli... Tror att jag tappat lite av lusten just nu eftersom ja är så osäker på hur han mår i kroppen osv..

Vill ju dra igång och träna ordentligt, lägga upp ett schema och kunna ta en snabbridning i veckan lr två.. men De kommer, Tålamoooood!..

Min käära kusin vitamin måste ja ta mig en tur till snart också, dra med mig peter och köra lite pålle på gylleby :D han va ju me i sommras och fick köra Rune :D gick super bra!.. Rune (Run For Chash) Var den där som alla newbies fick ta ;).. ungefär som min fina Conrad lugna och trevliga pållar.

Mmm Conrad ja. Han saknar jag till och från, problem bollen. Gaffelband, böjsenor, ryggproblem osv osv listan kan göras lång. Efter ett snabbjobb eller en start kunde han knappt gå. Nu är han ridhäst och får ta det lugnt.
Men han satte stora spår i hjärtat på mig :)..

Varje gång ja kom ut till han i hagen jaga han bort sin kompis i hagen och njöt av att bli borstad och kliad av mig.. :).. När vi red på ridbana så kunde han sprätta rakt upp i luften och kasta runt för att tala om att "hörrududu, de här är as tråkigt kom igen nu springer vi".. Han har ett hjärta av rent guld och dom snällaste ögonen som finns.


Conrad, Morgan Ivarsson och Jenny.
Han är vacker pållen.. Hoppas han har de Super bra där han är!!..


Tänk va roligt vi haft tillsammans! :D..

Har körförbud på min bil dessutom :P busigt, kör ändå.. måste ju ta mig till pållen oavsett väder lr problem. Får väl plocka fram cykeln :/.. HUUAMEJJEN..

Kommentarer
Postat av: Carolina

Haha. Är den inte lite stor då? :)

2011-05-13 @ 21:29:06
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: fridan

hehe hästarna är verkligen fula i huvor :D



sv: vad otäckt med pälsen han tappar :S skumt ju!! :(

2011-05-13 @ 22:45:21
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv: Det är ju så! Man älskar sin häst.

Jag har med ett varmblodstravare, hon hade sina skavanker, var väldigt tunn och ojämn i pälsen, men pälsen berodde på att hon hade mask, skavankerna försvann när hon kom igång, och det gäller bara att hitta en bra balans med maten man ger, så blir dom fina i hullet. Isola blir väldigt lätt tunn på vintern, men med rätt mat, håller hon formen bättre. :)

2011-05-14 @ 10:11:15
URL: http://sandriey.blogg.se/
Postat av: Yrsa

Vad har han för ögonen :O

2011-05-14 @ 20:38:49
URL: http://yrsaarbelund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0