¤#%&)(/&¤%=) hovslagare >:(

Först sluta ja jobba, drog direkt ett verkastan och fick på mitt nya sommardäck (råkade ut för total punka på långfredan när ja kom ut från jobbet urk, dom skulle ha ringt mig i måndags men GLÖMDE bort mig...?).. Och sen drog jag och tanka bensinmonstret, gav mig iväg hemmåt och bytte om och förde över pengar. Drog till automaten och tog ut, fick åka tillbaka hem och hämta skorna..

Såå äntligen på väg ut till stallet, slog en pling till Linda eftersom jag va tidig och hörde om vi skulle klunka lite kaffe.. MÖTER hovslagaren som genast ringer upp mig och säger:
"Hej Alexandra, du jag har fått ett brådskande samtal och måste åka iväg genast så jag kan inte sko åt dig idag, men på söndag är jag ledig en stund"
- Jaha? (sitter tyst och tänker)
Alex fortsätter "jag ringer dig runt 10-11 på söndag"....
- Okej jaja det får väl gå då.

Lägger på och blir vansinig, men han ringde ju iaf den här gången.. Mitt i vintras satt jag i bilen i någon timme och väntade på att han skulle komma i SNÖSTORM och han svara inte i telefonen.. IDIOT..

Han hade aldrig ringt om vi inte mött varann på vägen mellan årjäng och breviken.. Kom hem till Linda och beklagade mig... Grisolle den där jävla gubben alltså.. Men han får sko Viggen en sista gång om jag inte får tag i nån annan, Sen ska ja fan ha tag i en BRA hovslagare som vet vad klockan är och kan planera!!!!!!

Så inga nya skor på pållen han går fortf. med tunga järnskor och broddhål, vem vet de kanske fryser till is ute igen.. men de är ju löjligt.. jag va så himla peppad på att få rida en sväng och se om det kändes någon skillnad i stegen och förhoppningsvis att han ska sluta springa på sig konstant..

Behöver jag nämna att all lust till allt bara gick och dog?

Nu ska ja krypa ner i soffan med en film.. så det så!...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0