Häärliga söndag!!

Sovmorgonen gick fantastiskt bra ;).. Vaknade halv 12 och studsade direkt till kaffebryggaren.. Sen knata jag ut på balkongen och satte mig och försökte få liv i hjärnan... tog allt sin stund innan kroppen följde med..

Peter stekte ägg till frukost och sen begav vi oss till Linda och magnus, Lämnade en nalle jag köpt till Thelma i födelsedags present :).. Lika stor som henne nästan haha!.. :D men ja kände mig skit dum som inte hade något åt henne när hon fyllde år, sötnosen!..


Sen ställde jag mig och borsta på Candy som startar idag och gjorde henne fin inför banan medans min underbara pojkvän gick iväg och mockade åt viggen ;).. Sen tog jag mig en ridtur på älskade hästen..

Nicko skulle ju ha ridit idag men nu har han stått i två dagar så det kändes bäst att ta ut han själv eftersom man aldrig vet hur pigga dom blir av vilan, visseligen var han super lugn och härlig som vanligt :D.. Jag blir så himla glad av att vara i stallet.. liksom spritter i benen på mig och kittlar i magen när ja står o borstar min fina pålle.

Pluset i kanten är ju att min fina pojkvän faktiskt engagerar sig och tycker om hästen :D trots att innan vi blev ihop har han aldrig brytt sig ens <3


Full fart :P.. Han va liite pigg första vändorna men det gick snabbt över.. och ja ska BANTA!!
Han ger själ till sitt smeknamn. Viggen (åsk viggen) Vi flyger på de här fotot


Han har en sjujäkla bak aktion :D (och ja me tydligen hahaha)


Och så fick ja ner honom i jogg, vilket va tänkt att jag skulle ha i från början =)..
Han e ståtlig min fina pojke, och nu ser ja att han e ganska stor :P..  ja menar jag är 169 lång men mina hälar slutar precis vid bröstkorgen ;).. ( nu har ju jag väldigt korta läder då, eftersom jag vill kunna stå stadigt när vi sättar fart men äändåå :D..)

Han är dock en olyckfågel, för när vi kom in idag hittade ja ett sår på knät.. jag hoppas att det var en engångs företeelse så jag slipper slänga på knäkappor också :/ Jag har ju redan hela selkammaren på han ut nu ungefär..

Neopren skydden bak funkar SUPER braaaaa!!.. =)

jaja nej nu måste vi få i oss lite mat här och så ska ja knata iväg till banan och ja hejja lite :D..

Ha de gott allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0