Ett beslut dom kommande 2 veckorna

Eftersom jag jobbar som en dåre i två veckor nu så har jag beslutat att bara ta de lugnt med Viggpojken också.
Jobbar dubbla pass ett på morgonen och sen kl 20 igen på kvällen, och för att underlätta stressfakotorn i mig så kommer jag nog skritta mycke dom dagar jag åker ut för att rida med halsförlängare och bygga rygg muskler.

Sen får han skrota i hagen och äta gräs och bli tjock så det finns något att ta i. Tror inte han kommer lida av det eftersom konditionen inte är helt hundra än heller. Så drar vi igång med lite hårdare pass igen när jag har "semester" och stämplar :)

Självklart kommer jag ju ta ett par travar vändor på sandvägen också för farten och omväxlingens skull, men samtidigt vill jag inte slita på honom för mycke heller eftersom jag är bombsäker på låsningar i korset osv..

Samtidigt får jag leva med lite ridabstinens!!!!!!... jag har det nu också men orken är lika med NOLL, energin är som bortblåst och jag känner mig näst intill småsjuk :(.. Tror vi båda behöver lite vila.

Sen jag fick hem pålle så har det varit en bergodalbana. Kommer han springa? Kommer han trivas? Kommer han bli rättställd? kommer han muskla sig? Komer han gå upp i vikt? Kommer vi kuna rida ut själva? Kommer vi komma överens? osv osv.. Men nu har all oro lagt sig och jag ser ljust på framtiden, Baby steg en fot framför den andra.

Och en kiropraktior och skicklig hovslagare sen jävlar kommer det bli turbokrafter ;)..

Nu ska vi åka ut och mocka och mysa lite, se om ja har ett äpple hemma att ge bort, sen grillning hos svärisarna Sen jobb igen och sist hem och SOOOOOOOVA!..


Ha en mysig dag allihopa! Och har ni tips om bra övningar för en stel travare som bygger muskler BOMBA mig!
hehe

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

SV: tack :) mamman är svenskt halvblod med grå papper och pappan är helt okänd!

2011-05-06 @ 15:43:22
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

SV: Både dressyr och hopp, liksom andra ungponnyn :)

2011-05-06 @ 20:01:22
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0