Du är omöjlig herr.häst!!

Igår när jag kom ut och skulle rida så hittade ja ett fint, stort och djupt jack i höftbenet.. Hur i hel***** lyckas han me allting? Slängde på lite salva osv. Men idag hade det ju såklart fastnat massa spån i det också så fick stå med en spik och pilla ut allting, men som tur är så är han ju så snäll så det går ju bra.
Tog lite jodopax och sköljde rent sen lät jag det va.
Ska inhandla lite blåspray imorgon de behövs nu känner ja.. lilla olycksfågeln.


Red ett litet dressyrpass, men han va spänd som en fiol sträng.. Yey! Min apatiska, magra trasiga pålle har förvandlats till något så mycke mer. Vacker är  han också. Sen tog vi en tur upp i skogen, och vi hoppade över ett nedfallet träd, mina första skutt på sådär 7 år tror ja :D.. Mer älgsnubbel men va fan vi kom över två gånger iaf, han stressar himla lätt upp sig så det ska vi jobba massa på :)

Sen tog vi en skogsstig ner och skritta grusvägen tillbaka, himla go tur faktiskt. Kännde mig som en nybörjare i mjukis och gympaskor .. liksom gled omkring där uppe hahahahaha!..

Mätte hnom idag också igen. 20 Kilo på 2 veckor!.. Det går åt rätt håll :D.. *lycklig* Och han skritta direkt emot mig när han såg mig komma.. Alltså hallååå.. Jag är överväldigad. Ville praktiskt taget bara gråta en skvätt när vi gick bort till stallet.. :) Du gör mig så lycklig Viktor!..

Peter är ledig imorgon och ska fixa lite här hemma och tvätta kläder :).. Så imorgon kommer ja hem till en städad lägenhet och tvättade kläder :D.. Mums!..

Medusa Hoppade ner från vårat köksfönster 3. vån och grannarna tog in henne...? Hur är det möjligt, hon överlevde utan skråmor men ändå.. idiot kisse.. <3 älsk henne ändå.
Nu ligger hon brevid mig på en kudde och sover, mina små djur vad skulle ja gjort utan er?..



Cessi och Dusan när jag kom hem.. hur goa är inte dom två igentligen?


Dusan busar runt me Cessi :D.. hihi!..

Nej nu ska ja få lite mat imagen sen ska ja duscha och sist SOVA!!!!



Kommentarer
Postat av: fridan

haha tokälskar bilderna på vovven och kissen :D



kalle lyckas också få de mest konstiga såren osv. :P



sv: nu ha rjag bokat tid på klinik i alla fall.. de ska ner i halsen och undersöka!!

2011-06-01 @ 18:07:46
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0