Djupt och lättsamt

Har du modet, styrkan och sinnet att vara hästägare?

Det krävs så otroligt mycke utav en själv när man skaffar djur, från minsta fisk till största häst. Det är samma ansvar fast i olika nivåer. En fisk kanske inte behöver lika mycke omvårdnad som en häst men det är fortf. ett liv.

Saken är den att jag alltid tvivlar på mig själv.. "gör jag rätt".. "tog jag rätt beslut".. bla bla bla.. men det är vanligt.
Många känner samma sak. Tur är väl de hehe.. annars hade det blivit lite fel.

Jag vill inte vakna upp en morgon när Viggen inte finns kvar på jorden och känna... -jag kunde ha gjort mer!..
Tänk va hemskt, sorgligt och ångestfyllt det skulle vara. Istället väljer jag att göra mer nu!.

Men hur går man vidare frå nen punkt till nästa, de liksom spritter i benen på mig, jag vill ut coh riida, träna dressyr och lunka i skogen. Självklart kan jag göra det.. min häst mina regler men ändå.. känns inte rätt mot honom och tvinga oss iväg när han kanske har ont.. 

Därför tar jag det lungt. Modet var att ta steget att köpa honom. Styrkan ligger i att göra det jag kan för att ge honom ett värdigt liv nu och till dagen då han måste lämna mig. Sinnet är att jag ska klara av att göra rätt beslut vad som än händer. Jag får absolut inte tvinga honom kvar här för min skull.. Samtidigt ligger både mod och styrka i att avgöra.

Men det är aldrig lätt att säga farväl till ett djur.  Aldrig!

Nu är inte dagen här som tur är.. än men man vet aldrig vad som sker imorgon.. eller om  en vecka


För övrigt luktar min hund BAJS.. kattskit.. URK!!! hon la sig och rulla i något varmt o kletigt ute i stallet idag...
<3 älskar dig svinhund :P haha!


Jaja.. djupt nog? :P haha usch, solade 3 timmar.. glömde kameran.. (har man väl gjort det en gång så blir det lätt så).. Gjorde absolut inget speciellt idag utan vi tog en liten gräsätar promenad. Han betade så lungt och tyckte det va gott och komma in i skugga en stund.. (gick bakom stallet och gömde oss) Sen spraya jag på flugmedel och gick tillbaka och släppte honom.

Men han har gjort de till en grej, de här med att rulla sig efter varje gång han varit utanför hagen..
Tror han känner sig lortig när ja tagit i honom ;).. Mouhahaha!.. (men alex va gör du igentligen me hästen).. De vill du inte veta ;).. Nej då hahaha övertrött och solsting.. :)

Nu drar ja

Kommentarer
Postat av: Bella - Montéryttare

Bra och fint skrivet tycker jag!!

2011-05-10 @ 21:28:10
URL: http://montebloggen.se
Postat av: Ellinor

håller med Bella, fint och bra skrivet!

Du och viggen är så fina tsm :)

2011-05-12 @ 21:48:55
URL: http://erikaellinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0