Bissen!

Bissen är min kusins nordis, hade honom här i 5 månader i vinter innan jag köpte Viggen.
Vi kom inte alls överens och jag satte livet till varje gång ja skulle ut och rida, trots stadig foderstat på¨enbart HÖ.. han var helt tokig, mestadels för att han stod inne på nätterna och laddade.. Nu går han återigen på lösdrift med en bunt shettistravare och kvalade idag!
Han såg inte sådär gör fin ut, och efter kvalet hoppade han. Fick gå till doping.
Men hans tid blev 36,6. söt är han allt

Här kommer han. Det här är värmningen.

Här blåser han sig lite i Defileringen, stiliga killen.

Nu ska han iväg och starta.. :)..

Första hästen som jag faktiskt blev rädd för och spärren släppte för ca 1½ månad sen att rida. Efter att jag insett hur lugn och go Viggen var. Tråkigt att det inte funkade för oss mig och Bissen men men så är de.
Bara glad att de går frammåt för honom.

Jenny hade med Kosmonaut Broline också som blev 3.a :D Grattis.. (Jenny är min kusin och där har ja lärt mig det mesta om hästar, sprungit i hennes stall sen jag var 12 år)..

Nu ska ja ut till min pålle som står och väntar på mig.. lr det gör han väl igentligen inte, han skiter väl i om jag kommer haha.. men ja ska avmaska honom igen med en dunder kur och sen ska jagf börja leta i bajset dom närmsta dagarna... HAHAHA jag kommer va så trött på hästbajs om 14 dagar.. :/..


Kommentarer
Postat av: frida

Hej! Jag äger en egen hästblogg där jag skriver om hur jag tränar min 4 åring mot tävlingsbanorna. Emigrant är en D-ponny född 2007 som är väldigt speciell, jag köpte honom i september 2010 och vi har kommit väldigt långt från att han bara hade varit riden 30 tals gånger innan jag köpte honom. Jag tror på honom och jag tycker att du kan kika in en snabbis och kolla vad våran blogg har att erbjuda! Ha det bra/ Frida

2011-05-13 @ 18:09:50
URL: http://http://hankallasemi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0