Så himla shopping sugen..

Suttit och kollat på tjocka schabrak i flera dagar.. och hjälmar och chaps, de är ju snart dags att förnya garderoben, ska bli så himla skönt att få hem lite nytt härligt att klättra i och ge sig ut med..

Hovslagaren kom idag, han skakade på huvudet och undrade vad förra ägaren sysslat med, eftersom Viggen var så lång i tårna stod han helt fel, han stod väldigt mycke under sig och jag vet att han har haft spänningar i bäckenbenet.. Stackars älsklingen min..men nu är del ett avklarat Han blev av med säkert 2 cm tå och fick på sig ett par järnskor med brodd, eftersom de fortf. är is ute i hagen... =) om 6. veckor ska han skos igen, men då med sommarskor.. jag har arbete framför mig må ja säga..

KIdag när ja stod och tittade på honom insåg jag va dåligt musklad han igentligen är, så nu får han lusern tillsammans med "winner" pellets.. Hoppas han går upp lite, ska köpa hem hippo alfa också som han ska få istället för winnern men de tar ja lite längre fram nu. Han ska gå i hagen nu i 3 dagar och känna in dom nya vinklarna i kroppen, men nu står han iaf bättre =).. Ska ut och fota lite i morron med hjälp av min pojkvän.

Hittat mig en relativt brant backe som vi ska klättra lite i när ja får hoppa upp i sadeln igen, och ge mig ut på 2 timmars skritt turer i skogen, så han får börja jobba ordentligt och få upp musklerna. Men vi ska nog få ordning på hjärtat mitt.

Nej nu blir de sängen upp o jobba 07.00 i morgon bara 3 arbetsdagar kvar för mig nu :P sen ere helg!..

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0