Nu fick jag besked..

Jag måste byta bett, kollade på det idag och hittade mig ett Jaktkandar bett, ser bra ut =) så det blir väl ett sånt också, tur att min fina kärlek orkar med mig haha!..
Rider på pessoa nu, tycker igentligen inte om det, men nordsvensken ja red innan behövde ett skarpt bett så att ja fick lite kontroll på läget ibland.. kunde väl ha valt ett annat till honom också när ja tänker efter.. och ja har hemskt dåligt samvete över att ja stoppa de fanskapaet i min på han!..

Det där funderar jag på.

Tror att de kan vara ett bett för oss två. =)


Fick en förfrågan om jag ska tävla honom i trav, jag vet faktiskt inte som det ser ut just nu.. ingen aning :/..
Det beror helt och hållet på honom, om han kommer kännas i form lägga på sig lite, och få lite muskler.. om de känns som att han kommer kunna springa eller om han inte vill alls.
Men babysteg.. först ska ja få ordning på föttera och benställningen, så ska musklerna stärkas och byggas i rygg, rumpa och bogar.. Ska gå igenom honom med massage, stretcha ordentligt och massa annat =)

Kanske vi startar honom, kanske inte =) han är bara 6 år än så länge så vi har ett tag på oss att bestämma ;)..


cha cha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0