min utrustning


Mitt Chetak träns, fast jag har ett finntack pannband som peter köpt. Delta till pessoat för att inte va för skarp i handen men ändå ha kontroll.

Det här tränset köpte jag för 3 år sedan till Conrad, sen har min kusin haft det som tävlingshuvudlag till Mentor ås när han har startat, och nu är det viktors. Tycker väldigt mycke om det!..


Jag rider i eurostar ridbrallor svarta som har sett bättre dagar men ska väl försöka hitta mig några nya snart =), ett par graninge stövlar och en vanlig svart sammetshjälm.

Eftersom vi bara lullar i skogen känns det himla onödigt att ha svin dyr utrustning till oss.  Eftersom Viggen har en bula på vänster bak så kan ja inte ha några hårda skydd utan har paddar och lindor bak. När vi rider fortare så har han knäkappor. Dessutom "dövar" jag honom med ryck tussar som jag klippt av snöret på. Tungbandet har jag faktiskt skippat senaste tiden eftersom han inte joxar något alls med tungan.

Nu är han inte har varit käkad på ett tag så börjar han söka sig neråt med huvudet vilket känns toppen men ja har lite funderingar på att skaffa mig en halsförlängare när vi är ute och går.




Vinden busar upp djuren :P piraya först och viktor kommer efter =)


Cha cha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0