Haallåå där ute i vår sverige..

Nu jävlarannama har en annan också fått bloggfeber efter att ha suttit ett antal dagar och läst andras.

Idag tog jag mig en härlig soltur på Viggen genom blomskog, ensam för första gången sen han kom till oss. Gick så himla bra en riktigt stabil herre detta, och imorgon efter att hovslagarn varit där och filat ner dom där långa tårna på han kommer han nog få mer fart under vingarna..

Viktor "viggen" tö.
e. Turbo thrust

6 årig varmblodsvalack och mitt hjärta.

Jag och min sambo åkte och hämtade pålle för snart tre veckor sen men det höll på att sluta i katastrof.
När vi lastat av honom och lindat av lindor och slängt på honom det "nya" täcket så släppte vi ihop honom och "piraya", men piraya lyckades få in en klockren träff uppe på frambenet och brodden punkterade ett blodkärl så de sprutade som en fontän. De absolut läskigaste ja varit med om. Här kommer vi med snälla viggen och hans välkomst present är veterinär på plats och två stygn.. nu som tur är så har han läkt bra och vi är igång. I söndags tog vi en tur tillsammans me piraya och idag körde vi premiären på att rida ensam.. haha vad va jag nervös över?  han lulla på som en trög ridskole ponny trots sina 164 cm i mkh, och hans förra ägare pladdra på om hans "nerver".. =)

Nej nu får det va slut för idag!.. :D
GdNight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0