Vi flyger du & jag!

Idag flög vi över vattenpölar och galopperade ihop för första gången på riktigt sen du kom!
Jag bara skrattade av lycka och kände mig full av liv!
Vi vände upp efter en vända jogg och ökade farten till lite mer "snabbjobbs" hastighet.
Vattenpölen kom närmre och helt plötsligt tar du ett katt skutt över och faller i en härlig galopp.
Även om du kanske inte ska galoppera så bad jag dig öka och dina öron stod rätt fram och ja kände din kropp
explodera!.. jag njööt, ooh vad ja njööt.. Vi flyger tänkte ja och log så alla tänder syntes.

Sen saktade vi ner och vände för en ny raka i jogg. Vände upp på samma ställe och öka farten igen,
du gjorde likadant igen och studsade över vattenpölen och satte av i galopp.

Jag gav efter på tygeln och klappade om dig, fy vilken härlig känsla!..
Du är så underbar Viktor, och varje dag inser jag vad rätt jag gjorde i att ta med dig hem.

Trots att du nu börjar finna dig själv och är pigg vaken och lite benglig  emellanåt så är det mesta bara roligt.

Som när ja kom till hagen och du spetsade öronen när jag ropade och började gå mot mig.. Jag fylls av lycka och kärlek till dig. Jag bara hoppas du känner det!..



Fick veta att Nisse ska ges bort. Nisse fina nisse som jag red och pysslade med länge hos min kusin när jag va yngre. Som jag svor att jag skulle äga en vacker dag. Nu hoppas jag han får ett fantastiskt hem hos någon som kan ge honom vad jag inte kan. Jag har min stjärna på himelen och men ska inte älta det förgångna.

Men visst skulle jag velat ta hem Conrad och nisse, haft dom på gården och vetat att jag alltid skulle få gå ut till dom, dom fina hästarna, men trots detta har jag valt rätt. Viktor är min och han är ett kapitel i sig i sagan om mitt liv.

Ingen kan göra mig så lycklig som han!..



Jag kan flyga när han bär mig, jag kan springa så fort att vinden viner om öronen på mig när han bär mig.
Jag kan hoppa högre och smidigare när han bär mig och jag kan känna total ro när han bär mig.

Det finns så många känslor i min kropp som bara vill ut men ja är lite trött och ska krypa ner i ett bad och rå om mig själv lite så jag orkar med helgen haha!..

Tja tja på er godingar!

Kommentarer
Postat av: fridan

låter som du hade en härlig ridtur :D sånt gillas skarpt!! :)



sv: haha mjo. kalle är så klumpig att lasta ur MED ramp så han var ju ännu klumpigare utan hheehe!!



jo har funderat på nån allergi, men jag vet inte :o han är ju helt torr i näsan, inte snorig alls..



hur då kvavt åt honom menar du?

2011-06-11 @ 12:56:16
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0