Ögat, själens fönster.

När jag ser in i dina ögon ser jag en pigg, vaken och medkännande individ. En jämnlike!
När jag tittar närmre ser jag ett väsen som är lika mitt eget, men på ett annat plan.
När jag stryker dig över mulen och känner din varma andedräkt inser jag att vi andas samma luft.
När jag lägger mitt öra mot din bröstkorg hör jag ett dovt hammrande och vet att ditt hjärta inte skiljer sig från mitt.
När jag stryker min han över din kropp känner jag dina musklers styrka, så mycke starkare än mina men ändå på min sida!

Du tillåter mig låna din styrka, snabbhet och kraft. Du bär mig ditt ja ber dig. Du skyddar mig med dina instinkter.
Dina instinkter är lika gamla som den första hästens, och fastän jag har tappat bort mina så lånar jag dina. Jag försöker se med dina ögon i skogen och lyssnar till mitt tysta inre för varning.
Att veta att du litar på mig och lämnar ditt liv i mina händer ger mig en svag rysning. När du är misstänksam mot andra, medans jag får göra vad som behagar mig skänker mig lycka. Men hade jag fått välja hade du varit fri.

Inne i din själ, ditt väsen där elden brinner ser jag en frihetslängtan. Jag hoppas du kan ha i ditt hjärta förlåtelse för att jag håller dig i betsel och styr dig dit jag vill. En vacker dag kommer du galoppera ut på dom evigt gröna ängarna och ingen människa ska lägga sin hand på dig någonsin igen.



Men stanna hos mig tills dom gråa håren är många. Skänk mig lycka och kraft i många år framöver, i gengäld ska ja alltid se till ditt bästa först!



Kommentarer
Postat av: Bella - Montéryttare

Vinnaren i bloggtävlingen är uttagen! Kika in och se om det var du som vann!

2011-06-02 @ 23:17:07
URL: http://montebloggen.se
Postat av: Bonnie

sv:Tack, just nu får det här med en ny häst rulla på lite som det går men tack för förslagen. Har trots allt gammelgubben kvar så det är ingen panik så mer än att distansritten blir liggande igen.

2011-06-02 @ 23:28:03
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: fridan

så himla bra inlägg! du skriver otroligt bra :)



sv: tack :) hoppas de går bra på kliniken för oss båda då :)

2011-06-03 @ 18:19:56
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0