Debuten.. :D

Slängde i mig mat när jag kom hem sen kom sms.et jag både längtat och fruktat för..

"Ska vara på banan om en timme, hinner du".. Sprang i kläderna på vägen ut och fjärilarna satte igång i magen, hoppade in i bilen och fumlade me nycklar och telefon innan jag fick ordning på allting och gasa iväg.

Parkerade och sprang till Vigggens hage och hämtade honom, Pålle måste ju va lite fin när vi åker iväg.. (inte för att nån skulle bry sig men ändå).. Borstade igenom och lindade benen.

Linda dök upp och vi lastade dom. Kände hur kräket satt i halsen av nervositet, slängde mig i bilen tillsammans med alla min grejer och åkte i förväg.

Parkerade utanför banan och kånkade med mig sadel och grejer in till gäststallet. Linda kom farandes och så va det dags för urlastning, Inga bekymmer där heller.. nähä tänkte ja men han kanske blir nervig när han ser alla andra pållar och sånt.

Lät han gå något varv ute på stallplan så han fick kika på stället, inga problem. Sen gick vi in och jag ställde upp honom. Vart är nerverna???

Slängde på skydden och sadeln.. inga nerver.. bytte bett och slängde på tränset och fäste extra tyglarna.. inga nerver..

Satte upp och Linda ledde ut oss... inga nerver... Herreguuuuud.. Det finns inga nerver i hästen.. VART ÄR DOM?

hahaha inte för att jag vill ha dom där men man har ju liksom förväntat sig det absolut värsta hela tiden och så kommer ingenting, förutom möjligtvis rastlöshet när han fick stå i boxen själv.. och skrapade med hovarna så betongen gnistra.. hahaha.. Red med 3 bakvarv sen styrde jag av.. han har ju inte kondis än :D Men allting gick super.. helt otroligt.. älskade häst du gör mig så glad!!

Så nu har ja tagit tjuren vid hornen och varit till banan med mitt "nerv vrak".. :D och de gick TOPPEN! <3

tyvärr kom inte kameran med eller någon som kunde fota oss.. :) men de kommer fler tillfällen, nu blir det att anmäla till fortkörar kvällarna i augusti :).. YEY

Kommentarer
Postat av: Emelie

Härligt att det gick så bra! :D

2011-07-03 @ 15:35:15
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0