foder frågan..

-"försök gärna få i honom 2-3 kilo havre om dagen"..

ihh hur ska de gå till när han inte ens vill ha en näve :/..
Tänkte försöka ta mig förbi granngården och se om dom kan beställa hem en liten dunk med melass.. om ingen har något att sälja..
Annars får ja väl försöka med betfor (som jag helst inte vill ge han).. Men finns det inga andra möjligheter så får ja börja koka någon kli gröt till min magra herre.. :/.. Stackrs lilla hästen min..

hjälp någon? haha.. skulle verkligen behöva lite hull tips..

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Provat lucern? Royal gillar inte heller havre men kastar i sig lucernhack:) Krafft Rehab brukar också ge fint hull, Spillers conditoning mix är också bra men dyr(men mumsig) Fibergi Elit brukar slinka ner och fetta på de allra flesta pållar. Hippo Alfa och Krafft Groov brukar också vara bra om proteinet ska höjas. Hestekraft gav jag när jag gick i skolan och hade en återförsäljare i närheten och det innehåller högt med både energi och protein. Annars finns det gamla vanliga kornkrosset om han äter det/Bonnie som har provat en del i matväg...

2011-07-15 @ 00:48:01
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: fridan

woops. är det fett eller protein han behöver? när kalle var tunn så var det ju pga proteinbrist. så ja fick dundra i honom protein. han är också lite kräsen kan tilläggas ;)



2011-07-17 @ 10:36:10
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0