en tankeställare

”Om jag fick leva ett liv till skulle jag ha varit dummare än jag varit under den här resan.
jag skulle vilja ta saker mindre allvarligt, bestiga fler berg och simma i fler sjöar.
Äta mer glass och mindre bönor. Jag kanske skulle ha fler verkliga problem, men färre inbillade.
Om jag fick leva om detta liv skulle jag bara ha stunder.
En stund efter en annan, istället för att leva så långt i förväg.
Om jag fick leva mitt liv en gång till skulle jag börja gå barfora tidigare på våren och senare på hösten.
Jag skulle dansa mer, åka karuseller och plocka fler blommo
r.”


En dikt jag fann på en tjejs blogg, minns inte vilken längre men den gav mig en tankeställare!..
Det var tydligen en 83.årig dam som skrivit innan hon dog. Visst ger det en en viss distans till vardagen vi stressar i..



Kommentarer
Postat av: Anna

Verkligen bra skrivet... man får sig en tankeställare!

2011-08-10 @ 14:54:57
URL: http://salentein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0