Sådär då, gårdagens äventyr

Jaa som sagt det kom ju en kiropraktor till stallet igår kväll och gick igenom våra pållar.
Och domen säger *trumvirvel* Om jag ska ha en realistisk syn på att tävla viktor under hans livstid får jag sätta upp mål till att han ska va klar till hösten.
Med andra ord.. jyikes!.. Men skam den som ger sig!





Så ser det ut enligt schemat han skrev i medans han gick igenom, han ska komma tillbaka om ca 8 veckor igen, Lagom till att en annan ska ha ut tandläkaren också haha..

På sikt kan ja få honom fin men jag får verkligen börja om IGEN från början..
Tydligen har viktor kämpat så hårt när han va i träning hos förra ägaren att det tagit ut musklerna på honom helt och hållet ner till sista reserven, utan att han hunnit återhämta sig.

Han såg nästan farlig ut när jag berättade om det lilla jag vet som min pålle har råkat ut för, och jag förstår.. själv har jag svurit ont över det hela många gånger.. Visst en annan kunde varit förnuftig nog och gått igenom fler hästar innan man köpte sig en, men ja vad ska man säga.. nu e ja fast!

Samtidigt har jag alltid velat ha en som jag kan rehablitera lite och lära mig mycke utav och de må ni tro har ja allt fått mig.

Men oftast tror jag att man får det man behöver, inte det man vill.
Så jag behöver nog Viktor lika mycke som han behöver mig i slutändan :)

Jag älskar min trasiga själ han får mig att le och må gott inombords. Jag vet vad som ligger framför oss men jag spetsar öronen och trampar på.. här ska det byggas muskler och här ska de byggas det mesta jäklarannama! :)

SKAM DEN JÄVELN SOM GER SIG! och ja ger fasiken inte upp på det här!

Kram på er (lite vilset inlägg möjligtvis)

Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Oj du har lite att jobba på framöver du !Lycka till!



sv:Men tack ,det där värmde verkligen =)

mvh/Q

2011-12-02 @ 21:14:55
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Bonnie

Majsan hade ännu mera skit i kroppen och hon lyckades jag ju rehabilitera på ganska kort tid med noggrann stretching och en ganska mycket galoppträning för att hon skulle svinga loss sitt bäcken men inga backar alls på ett par månader. Och rätt mycket speedway, arnika och back on track gick åt. Så håll hoppet uppe om din lille grabb!

Royal var ju övertränad när han kom och inte heller fräsch i musklerna även om han var det på böjprov på leder,men blev bra på 4 veckor:)



sv: Det foderpåståendet har jag aldrig hört förut. Korn i sig är ju inte något speciellt bra hästfoder och hästar har svårt att bryta ner stärkelsen i det. Risken är att det läcker över stärkelse från tunntarmen till grovtarmen och där orsakar tarmstörningar. Havre har en bättre sammansättning som hästfoder om man vill ge spannmål. Kli är rikt på fosfor och har man inte koll på ca/p kvoten så kan det bli ett överskott på fosfor vilket kan störa kroppens balans och det som blir då är att kroppen tar sina kalcium reserver ur skelettet vilket skulle kunna skada även lederna. Har man koll på kvoten så skulle jag inte kunna se någon annan fara med kli.:)

2011-12-02 @ 21:40:03
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:så länge det finns en god prognos så ser jag ingen anledning till att det inte ska gå att få ordning på eventuella problem.allt handlar ju om hur mycket tid man vill lägga ner och hur mycket tålamod man har.Så det är bara att vara konsekvent och envis som en röd gris haha.Jag kan ju bara se på knas i dagsläget.all tid jag lagt ner har verkligen varit värt det =)Någon tränare borde det väl finnas? annars kanske du har möjlighet att åka till en?

mvh/Q

2011-12-02 @ 23:00:48
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0