jag håller mig en två-tre dagar mellan varje..

inlägg...

Men som ja sagt tidigare blir de inte samma sak när man lånar sambons dator.. inga roliga bilder kan ja bjussa på heller för den delen då ja konstant glömmer att få med mig kameran antingen ur lägenheten eller ur bilen väl ute i stallet. Eller så får ja faktiskt med den men det är kolsvart och ingen särskild idé att plocka några kort med en ur usel digital kamera för 300:- :)

Nu våndas ja av min ischias i högra skinkan och grämmer mig över att ev. inte kunna somna närmsta timmen trots att skallen skriker efter sängen och kroppen är lika tung som om den vore bly fylld..

Gått och städat en fabrik precis hela dagen och ska dit i morron igen, ojsan hoppsan va roligt vi har på helgen.
Förväntas va uppe runt 6-7 i morron bitti och bege mig upp till kontoren som ja inte hann med ikväll :)

Tog oss en ridsväng igår runt grusgropen och mötte herr och fru älg, eller så va de tvillingarna älg jag såg ingen skillnad ärligt talat på sisådär 150-250 meter avstånd med en skit kass pannlampa men Viktor märkte av dom tydligt iaf.. Möjligheten finns ju att han blev rädd för att ja skärrat krama runt med benen och samla ihop tyglarna fortare än ryssarna hinner skicka upp en rymdfarkost.

Nu ska ja börja krångla med skor igen *suck* men inge underligt denna gången utan ja ska nog slänga på herren ett par guldskor bak istället för omvända. Just för att vi inte ska ha något tryck bakifrån nu ett tag och mest lalla runt i snöslasken och njuta av vintern och försöka få ett par muskler gratis på vägen :)
Så nu ska ja slappna av och koppla bort sko dilemat, knöka på herrn ett par boots om vi ska jogga och lägga om taktiken ett tag.
'
Blir lite orolig över att omvända skor bak tar bak knäna och kotorna bak eftersom han går och "vikkar" och tyngden hamnar för mycke bak och ja det är krångligt att förklara, de hade ju varit tanken att ha han med omvända och testa lite mer farter och känna efter hur steget blir bak men, ja visst han flyger fram men eftersom vi ändrar taktik behöver han enbart ha fäste för lugna turer och snöpulsning så krävs inte detta krångel för tillfället faktiskt.

Det är en berg och dal bana detta, men de är spännande och jag är fortf. världens lyckligaste som har en häst med hjärta och hjärna på rätta stället :)

Jag glömmer konstant att han bara e 6 år (snart 7) och han är lite vinglig och flängig eftersom ja är den enda som rider och har ridit honom. Grunderna ska ja få in mer och mer.
till våren ska ja försöka få tag i nån tränare och rida för några vändor just för att jag och herr ska få ordning på oss lite grann, och så jag kan lära mig rida igenom honom och lösgöra samt få honom lite bärig och fin.
Men jag ser mina egna svagheter i den sortens ridning och sväljer allt som heter "kan själv" och kommer att ta hjälp!

Jag vill bara hans bästa han är min vän, mitt ansvar och det finaste som finns så här ska pumpas muskler och lärdomar :D förvänta er tusen frågor, de va 10 år sedan jag red klassiskt :P Sen dess har ja suttit med korta läder i snabba hastigheter i skogen typ :P..

ojjamejjen!.. slänger in en arkivbild för skojs skull och hoppas på att jag får med mig kameran ut imorron!

Kraaam

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ja hör av dig nästa gång du ska hit, vore jättekul att ses! :) Vilken fin bild hörru! Roligt med hästar, å han är jättefin! Själv är jag dock livrädd för hästar, haha!

Massa kramar! <3

2011-12-10 @ 03:14:38
URL: http://muppiigast.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Det där med skoning är ju ett gissel, kör ju på överrullningsdojjor på Royal nu för att han ska hinna upp med fötterna lite snabbare utan att trampa på sig, funkar faktiskt ganska så bra:)

2011-12-10 @ 09:39:32
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0