Viktor!

Jag kanske är knäpp eller något men en diskution med en tjej har väckt många tankar i mitt huvud. Jag är en sån där hästägare som helst inte vill att någon jag inte vet vem det är sen början ens nuddar i min pålle.
Ännu mindre rida honom.. herrejisses! Jag skulle kola vippen om nån skulle ut och rida i skogen :/

Men sån är jag! jag har slitit som ett djur hittills med hans rygg, ben, hovar, hull och jag vill inte att någon ska förstöra allt som är på väg att hända nu, därför är jag en sån hästägare som helldre låter min häst stå en dag extra i hagen än kalla in hjälp!

Dessutom är han som en spänd fjäder ute i skogen, på gärden och på promenad så jag vill inte ha nån annan där uppe på honom ifall han blir rädd för något och börjar backa och dra sig undan, man måste verkligen tala om för min totto att han kan gå förbi, visa att han inte kan komma undan!

När jag tänker efter är ju jag den enda som faktiskt har ridit ordentligt på min totto.
Peter åkte lite pålle i våras och gubben han va hos hade skrittat ut 2 ggr :P
Men jag vet inte, kanske är det för att jag slitit och drömt så länge att nu när drömmen äntligen gått i uppfyllelse vill jag inte dela med mig.. ALLS!..

haha.. ja jag vet inte men sån är jag! Jag låter hellre Viktorn vila en dag mer än att ha nån annan uppflugen på hans rygg :)

Men alla är olika och jag förstår verkligen varför folk skaffar medryttare och hjälp i stallen osv, jag är inte dum i skallen :) har själv hjälpt till med hästar i hela mitt liv faktiskt.
Men nu är han min egen och han betyder mer än guld för mig och därav ska jag behandla honom som guld och aldrig utsätta min totto för något som kan skada mer än göra nytta!

Nu är inte alla helt odugliga det är inte det jag säger, men ingen gör ju just som jag.. och jag vill gärna ha de på mitt sätt.

Sen har jag ev. hjälp vid tävling.. Linda ska ju köra honom i framtiden, men hon bor ju där och det är henne jag hyr utav. Det är liksom skillnad för viggen har träffat henne sen han kom, trots att hon aldrig kört eller ridit.
Hon har sina egna tottos att ta hand om på dagarna och ja skulle aldrig drömma om att hon skulle slänga sig iväg på viktor haha!!


Seriöst ta mig inte fel nuuuu! Som sagt medryttare osv är BRA! För dom som behöver :).. Men helst rider ja alla pass på min totto själv hur tråkiga eller roliga dom än må vara ;)..

KRAAAM!!

Kommentarer
Postat av: Elin

SV: hmm.. ja du.. alla har ju olika åsikter. han är inte min och jag kommer inte ha han länge än 6 månader. därför kommer jag aldrig lära känna han helt heller.

Och tjejen som ska bli medis känner jag.



Men nu vill jag inet diskutera detta länge. Tack för din åsikt!!

2011-08-23 @ 19:58:37
URL: http://elinlagervall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0