tapp sko, regn och sol!

Jaa så klart har ju viktor trampat av sig höger fram sko :P klant, men va ute o skritta på han igår ändå står iof i inlägget under.

Va nyss ute hos gubben min och pyssla lite med honom, drog av regn täcket som han svettades lite under och kollade igenom benen på surmule gubb grin hästen :)

Ikväll lr ja snart ska vi till Sunne på kräft kalas hos min kusin Jenny!.. :) Ska slänga ett öga på dom nya tillskotten i stallet och bolla ideer om magerhet :)
Men nu börjar han se snygg ut Viggen min!.. Tycker de går frammåt.
Men jag ska nog försöka hälla i han något mer i fodret som tex. betfor lr liknande!..
Veterinären ville ju att han skulle ha 4-5 kilo HAVRE om dagen hahaha de går inte de.

Imorgon ska linda ev. slänga på tappskon och sen ska jag ut och jogga ur Viktor energi, han behöver bli lite sliten så man kan gosa me han igen, de märks så tydligt att han får mycke massa mat nu för grinigare valack kan ni då leta efter.

JAaa men ja!.. nu ska ja duscha och skicka pojken min till affären? lr något så vi får nån mat i oss innan vi åker!

Ha en toppen lördag!

Sist hovis va här =)

Kommentarer
Postat av: Elin

SV: kul att du frågat!

Har haft han 1 månad nu på foder. Ska han han på foder i 6 månader. Mina föreldrar gick med på att jag fick en foderhäst OM jag skaffade en medis, då jag börjar gymnasiet nu och måste ha tid att plugga. Sen är det nyttigt för han med att ha 2 ryttare. Annars blir det ju lätt att hästen går i rutin med sin ägare :)

2011-08-20 @ 16:39:30
URL: http://elinlagervall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0