Ridtur i åskan :)..

Jag trotsar ur och skur, sol och regn med åska bara för att ta mig ut på fina Viggen ;)
Han va lite hoppig när vi mötte en skogsmaskin men jag satt kvar haha
Sen tagga han som fan på en sandväg vi brukar köra på rätt bra, men lyckdes hålla honom i skritt hela vägen :P
tillcokmed upp för backen ;).. Skrittade på i ett friskt tempo hela rundan med lite jogg på en rak sträcka i skogen.
Bytte ut neopren skydden mot lindorna idag också för att se om det vart skillnad, och det var det.
Blev ju inte riktigt nöjd me skorna den här gången heller, så nästa omgång blir det bakvända skor bak =)..


Eftersom det va runt 22 grader och mulet me regn och åska så blev allt gubben lite svettig :D äntligen har allting börjat lossna lite för oss.
Nu ska jag bara fortsätta skritta i alla backar och ta riktigt långa mysiga turer på herr.nerrkittlare.

Skruttgubben.. det är ett evigt oroande över hullet.. och jaaaa jag vet att jag tjatar om det men det blir ju lätt så, försöker koppla bort det men det kommer ju ikapp mig varenda gång jag ser honom :(..
Men nu i sep. Ska vi till veterinären för vacc och raspning så då ska ja fråga vad han tycker, om det hänt något.

Nu har jag ett mål också till nästa år jan-feb-mars någon gång där ska vi försöka få med gubben på istrav :D..
Ska bli himla spännande att se hur han fungerar.. men nu jobbar vi bara på grundkondition som sagt.. skritt skritt skritt och lite jogg för att få ut energi :) Men inga snabba pass på 2 månader!..
Sen när hullet börjat bli jämt ska vi till banan och jag ska rida några bakvarv ev. göra en provstart med Linda då..
Det är ett tag kvar och allting kan ändras efter vägen dessutom.. så inget är skrivet i sten.
Det viktigaste är att snutt totto mår bra och ser friskus ut :D..

Ja imorgon ska ja försöka ta mig ut på förmiddagen igen och skritta lite.. blir så jävla grinig på älglössen bara .. ÄCKLIGT!!! kröp en på min arm idag, och sist ja va ut kröp en i manen på viggen :/ blää

hittat kameran, ska försöka ta kort. så får ni se om det syns någon skillnad =)

bjuder på lite gamla .. igen haha!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0