Hissar Lasse!

Hovslagaren som skor Viggen numera, han är grym!..
Han förstår precis vad han snackar om och skor som en gud, och fort går det!
Dessutom har han blivit kompis med den annars så folkhatande Viggen ;)

Sen kan han komma i ett kick om man behöver hjälp! :)..


Lasse Larsen jag hissar dig och ditt arbete med Viktor :D..


Det är lite lugnt på blogg frånten jämt nu, eftersom Viktor är avställd igen typ.. Jag får inte tummen ur ordentligt plus att jag haft en tuff jobb vecka.
Dessutom ska han ju bli tjock, nu får han två mått gulhavre och två mått sport på morgonen, sen när det är dags för kvällsfika så kommer han få ett mått havre och ett sport.. då får han i sig det som veterinär Daniel ordinerade.

Jag vet inte men jag tror att det händer grejer iaf.. Och snart dags för vaccination :)..
Ska ringa Daniel igen då så jag kan följa upp hur han tar sig.

Har också skickat efter mask kontroll som jag ska ordna med i veckan här ska allt följas till 100% tills han kommit upp i hullet, det skär i hjärtat när jag drar handen över revbenen på honom. Men lika glad för det verkar han.

Träningen som kommer att vara nu i en månad frammåt ev. längre är "Dressyr" skritta i en hage efter ett spår och bara lösgöra och stanna. Travar lite lätt ute i skogen och skritta i många långa tunga backar, skritta rakt ut i snårskogen på långa tyglar så han får träna ryggen. Thats all!..

Inga snabbjobb kanske något när suget sätter in för mycke, men förövrigt ska vi skynda jävligt långsamt!

Som sagt mina planera om kval nu i höst är uppskjutna till ja vet inte när.. men de käns bra jag har målet i sikte någon gång nästa år ev.

=)

Over an out for now!

Kommentarer
Postat av: Bonnie

sv: Jag är ju en skrittoman... Skritten är ju den gångart som aktiverar flest muskler och ger en väldigt bra grund på hästarna(elitdistanshästar skrittas i snitt 10 h/vecka) så att ut och skritta långa pass och gärna ut i skogen offroad med lite backar och kuperat ger en hel del.

Har även en pessoalong som jag använder vid longering,tycker den är mycket bättre än vanliga inspänningar som bara drar in huvudet.

Tömkörning ute i skogen offroad är också bra som mjukstart:)

2011-08-07 @ 12:13:15
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0