Botten är nådd!

Jag känner mig så jävla tjock och osmidig så de finns fan inte, har lite kort på kylskåpet som ska väcka lusten i mig att sätta fart på kilona men hur då?..

Va har hänt med mig? Jisses..
Peter fotade lite igår när jag red Viggen, skrittade bara runt på ett litet fyrkants spår i mitt eget huvud och när jag sen såg bilderna!!!!!.. kände ja mig som  en apelsin.. som nynnar på "vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram"..
Yäk!, inte nog med det för första gången i mitt liv har jag fått ett problem med min kropp och pga vikt.. jag får liksom skavsår mellan låren HAHA sjukt så inni bomben!..
Har Aldrig vägt så här mycke förut och ändå så väger ja väl 75-76 kilo "bara" men de r 15 kilo för mycke..

Så nu är det över, semestern är slut nu börjar lidandet in på rätt bana i livet!..
Protein pulvret står i skåpet och havregryns gröten är framplockad.. tränings skorna står i hallen och Cessi är hos svärmor.. nej vänta det blev lite fel där.. hon borde ju va min motivation utåt.. ;) Hoppsan kerstin, nej hon ska va där till i morgon eftersom jag kommer ha svårt att ta mig hem på lunchen och gå med henne.

Genombrottet denna vecka består utav Viktors aptit, han åt upp i morse ÄNTLIGEN jäkla krake.. men jag funderar fortf. på att köpa hem betfor, för då kan ja blanda en dl ca med en liter vatten och hälla över havren, för ännu mer aptit..
Mitt mål med honom den kommande tiden är enbart vikten och rygg/bakdels muskler, så det blir många långa skritt turer i skogen, och promenader utan mig på ryggen upp för backar osv.. vilket kommer ge mig en sjuss i vikten också fast åt motsatt håll från honom.

Kval och tävlings planerna har jag lagt bort helt nu ett tag, det tar den tid det tar.. vill ha en rund och frisk häst i första hand och dit är vi på väg. Veterinären som va och fixade tänderna på honom kommer ju igen om 3 månader och då ska de ha hänt grejer..

Bytt foder också, svarthavren till gulhavre och alfan till sport som han äter mer nöjjesamt än alfan. Så de är dom sakerna ja ändrat nu, sen märker jag väl så småningom om han blir heltokig och nippertippig av det :P då ändrar vi om en smula igen!!.. de är ett pyssel det här me foder, en säger si och en säger så..

Magkänsla och goda råd från Linda är det jag går efter nu, har aldrig varit i situationen med en mager häst förut, men han är en ängel trots allt.. :) och med mindre tunga snabba pass i ridningen kommer det nog gå utav bara farten framöver!..

Nej nu ska ja ta en cigg begrunda mina nya val i livet och sen SOVA.. Första dagen efter semestern som ja jobba, det va lika gött som det va olidligt haha :D..

Najt najt!

Kommentarer
Postat av: fridan

det där med foder och hull är ett helt kapitel för sig! man får ofta prova sig fram! hoppas de funkar bättre med gulhavren och ´sporten :)



sv: jaa jag hoppas jag hittar en trevlig pålle snart. vill heeelst ha en valack men är en del trevliga ston ute på annons med :)

2011-08-04 @ 17:06:00
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0