Tjolahop!..

Idag har ja jobbat, tränat viggen och strax iväg till jobbet igen!..
Red på vägen med magnus som körde Candy (flying startar imorgon).. Gick Svin bra, han e lite små lurig i första vändan, men kan va stel och inte riktigt igångsatt.. Men andra vändan flög vi :D och oj vad vi flög!.. han bara drog iväg ja hade inget att säga till om, va bara att krypa ihop över ryggen på honom och njuta av farsten och känna hur han exploderade under mig i riktigt tävlingstrav!!!!!! :D min fina pålle!..

Dock hittade ja tramp när jag gick igenom honom efter ridturen, så imorgon ska det inhandlas lite boots och paddar till frambenen, riktig oturs pojke detta!.. han trampar och slår sig ÖVERALLT verkligen..

Men ja älskar den där hästen :P Dock är han lite loj, och inte inriden än ju haha.. så han fattar inte riktigt vad ja ber honom om ibland, men men de kommer med tiden. I morgon ska peter få skritta på honom, nu har han gått hårt i två dagar plus att vägen har hårdnat till ordentligt så nu är det dags att börja rida på andra vägen istället uppe i skogen.. Det längtar ja verkligen efter för där är det så himla mysigt och då kan ja släppa på mer och se hur han fungerar på riktigt.. Samtidigt försöker jag träna från marken, och det verkar fungera riktigt bra nu =) Han spelar inte upp sig, dansar omrking eller försöker sig på något, utan han går lugnt och stilla efter mig..


JA så va det det där med att ha med sig kameran, idag låg den i bilen men ja kom på det först när vi kom hem :D SMART....<<<


jaja nej nu ska ja slappa lite till, sen ska ja göra mig iordning och sticka och jobba igen.. *pust*.. men imorgon är jag HELT ledig! *myms*.. .


Cha cha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0